maandag 5 maart 2012

Vlechten

Vlechten ze worden steeds populairder, en ze worden steeds mooier en ingewikkelder. Vandaag ga ik jullie een paar voorbeelden laten zien van een hedendaagse vlecht!
Laten we beginnen met de vlecht die iedereen kent; met 3 stroken. Heel veel wil ik hier niet over zeggen, maar deze is de meest basic. Je hebt 3 stroken die je de hele tijd over elkaar heen legt. Deze is erg makkelijk om te maken en ziet er ook nog eens leuk uit!
Dan heb je de vlecht met 4,5,6 en nog meer plukken! Deze vlecht is heel erg plat en breed. Een vlecht met zoveel plukjes is wel wat lastiger maar moet te doen zijn, je doet de hele tijd een pluk over een andere en dan weer onder een andere door. Zo ga je de hele tijd door!
Dan heb je als laatste nog de visgraat vlecht! Dit ziet er weer heel anders uit als de andere twee, dit vind ik overigens wel de mooiste van de 3! Je maakt hem door twee plukken te pakken en dan van elke pluk van de buitenkant een klein plukje naar de andere pluk te doen.
Sorry voor deze vage uitleggen, maar anders kan ik het niet zeggen! Misschien is het een idee om een filmpje maak met uitleg enzo?
Verder wil ik ook nog zeggen dat ik vlechten echt superchic vind staan! En dit voorjaar zijn de vlechten ook echt een trend! Dus mensen vlechten die handel..

Dragen jullie vaak vlechten?

X. Ellen

1 opmerking: