maandag 2 januari 2012

Kruidvat reinigers

Vandaag ga ik een review schrijven over de Kruidvat eigen merk reinigers.
Eerst wil ik het hebben over de verpakking; Ik vind de verpakking er goed uitzien, heel simpel, maar dat is prima. Aan de bovenkant zit een dopje wat je open kan doen en dan kun je de substantie zo dr uit 'drukken' net een ketchupfles:)
Nu wil ik het eerst gaan hebben over de reinigingsmelk. Deze kost rond de 1,80 euro wat natuurlijk geen geld is! Ik zou dit zelf ook  nooit kopen, omdat ik dan zou denken dat kan nooit goed zijn, maar door een tip van veracamilla *link* heb ik het toch gekocht. En de reinigningsmelk bevalt mij ook erg goed! Het haalt mn oogmake-up er goed af zonder dat het helemaal op mn wangen komt te zitten. Wel heeft de reiniger wat moeite met waterproof mascara, maarja er staat ook niet op dat het voor waterproof make-up is. Het zou wel handig zijn! Maar gelukkig draag ik niet elke dag waterproof macara:)
Hier zijn de ingrediënten:
Er zitten geen gekke dingen in de reinigingsmelk, wel zit er parfum in maar dat staat bijna onderaan dus zit er maar heel weinig in! Mocht je een hele gevoelige huid hebben moet je hier toch mee oppassen! Verder staat er op de voorkant dat er  Aloe vera, vitamine E en shea butter inzit! Dat gaan we even bekijken; er staat vrij hoog in de lijst: Aloe barabadensis leaf juice << dit is Aloe vera dus het zit er sowieso in en je kan er van uitgaan dat er nog redelijk veel van inzit ook!. Vitamine E is (denk ik) tocopheryl acetate , dit staat na de aloe vera en daar zit dus ook nog wel redelijk veel van in! Shea butter is Butyrosperum parkii, shea butter is heel verzorgend voor je huid, het voed je huid erg goed. Dit ingrediënt staat ongeveer in het midden dus hier zit ook nog wel redelijk veel van in! Kruidvat zit dus ons niet te bedriegen door te zeggen dat er aloe vera, vitamine E en shea butter inzit, want er zit van alle 3 de ingrediënten aardig veel in:)

Nu wil ik het hebben over de toner van het Kruidvat Cleansing assortiment. Deze kost ook rond de 1,80 euro, wat lekker goedkoop is. Ik kocht deze toner, omdat ik dacht dat er geen alcohol inzat, ik had het woordje alcohol denat aan het begin van de ingrediënten lijst over het hoofd gezien, want het is het tweede ingrediënt wat erin zit; laten we eerst naar de ingrediënten kijken:
Geen gekke ingrediënten naast de alcohol. Ik heb een paar andere ingrediënten gegoogled en daar kwam uit dat de meeste ingrediënten binmiddelen zijn. Het is echt jammer dat er heel veel alcohol inzit, alcohol droogt je huid heel erg uit! Ik heb het product wel een paar keer gebruikt, maar ik dacht dan de hele tijd van oke nu martel ik mn huid:o (m'n huid trekte ook na gebruik) en dat ik natuurlijk niet de bedoeling! Als je ook zo aan de toner ruikt, ruik je geen alcohol je ruikt dan een lekker zomers luchtje, maar als je de toner dan op een watje doet ruik je echt duidelijk de alcohol. Ik ga dit maar gebruiken voor het ontsmetten van dingen ofzo. Mijn zoektocht naar een alcoholvrije toner gaat verder.
Mijn conclusie over de producten is dus: de reiniginsmelk is erg goed voor de prijs, zeker aan te raden. In de toner zit dus alcohol waar ik niet zo blij mee ben, dus ik vind de toner jammegenoeg geen aanrader:(
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad! Ik heb het geprobeerd zo kort mogelijk te houden, als jullie nog tips hebben(over mijn schrijfstijl, andere artikelen), laat dan even een reactie achter!

Wat voor reinigingsproducten gebruik jij? 

X. Ellen

3 opmerkingen:

  1. ik vind zelf de toner van essence erg fijn!
    daar zit geloof ik ook geen alcohol in, zal het ff voor je nakyken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mm, klinkt wel goed! wel jammer van de alcohol. maar dit is wel meestal nodig voor de houdbaarheid van het product he!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Okee nooit geweten dat dat voor de houdbaarheid was! Ik ga de toner van essence maar weerkopen denk ik:)

    BeantwoordenVerwijderen